Увс Хөвсгөл Баян-Өлгий Сэлэнгэ Дундговь Булган Ховд Говь-Алтай Завхан Орхон Архангай Сүхбаатар Дорноговь Говьсүмбэр Өмнөговь Өвөрхангай Баянхонгор Хэнтий Дорнод Дархан-Уул Төв Улаанбаатар

Хятадын “Ногоон хөлөг” дэлхийг тойрон аялна

Дэлхий даяар шинээр үйлдвэрлэсэн хөлөг онгоцны 10 захиалга тутмын 60 хувь нь Хятадаас ирдэг. Тэр дундаас “Хятадад үйлдвэрлэсэн ногоон хөлөг онгоц” гэсэн хандлага бүр ч их анхаарал татаж байна. 2023 онд Хятадын шинэ ногоон хөдөлгүүрт хөлөг онгоцны захиалгын олон улсын эзлэх хувь 57 хувьд хүрч, гол үндсэн төрлийн хөлөг онгоцыг бүрэн хамрах болсон. 2024 оны эхний гурван сард дэлхийн олон тооны ногоон хөлөг онгоцны шинэ захиалга Хятадад төвлөрчээ. Эрчим хүчний шинэ хүч, мэдээллийн технологийг тасралтгүй хөгжүүлснээр "ногоон хөлөг онгоц" нь Хятадад үйлдвэрлэлийн шинэ хуудсыг нээсэн юм.
Дэлхийн ногоон хөлөг онгоцны захиалга
    "Хамгийн хүчирхэг хөлөг онгоцны хот" болох Жянсу мужийн Жинжян хотын хөлөг онгоцны томоохон компанийн үйлдвэрлэлийн талбай ачаалал ихтэй болж завгүй үйлдвэрлэлийн үзэмж бүрдүүллээ. Тус компанийг хариуцсан хүний хэлснээр усан онгоцны үйлдвэрийн гурван усан онгоцны зогсоолд нийт долоон том хөлөг онгоц нэг дор баригдаж байгаа бөгөөд тэдний бие даан бүтээсэн нүүрстөрөгч багатай, байгальд ээлтэй шинэ үеийн ногоон хөлөг онгоцууд маш их байна. Тэдний дунд 210,000 тонн шингэрүүлсэн хийтэй хос түлшээр ажилладаг ачаа тээвэрлэгч хөлөг онгоцыг энэ жилийн 01-р сард дөрвөн хөлөг онгоц нийлүүлж, нэг сарын дотор нийлүүлсэн дээд амжилт бүтээв.
- Бид одоогоор 13.27 сая тоннын даацтай 101 захиалгатай байгаагийн 51 нь шингэрүүлсэн хийтэй хос түлшээр ажилладаг хөлөг онгоц байна. Бүх захиалгын үйлдвэрлэлийн төлөвлөгөөг 2027 он хүртэл төлөвлөсөн гэж танилцууллаа.
Ногоон хөлөг онгоц бол бохирдол, хүлэмжийн хийн ялгарлыг бууруулахын тулд дэвшилтэт технологи ашигладаг, эсвэл шинэ, цэвэр эрчим хүч ашигладаг хөлөг онгоц юм. Хятадын ЗТХЯ-ны Усан тээврийн товчоо хариуцсан холбогдох албаны хүний хэлснээр ногоон хөлөг онгоц нь гурван үндсэн шинж чанартай.
Нэг. Тэдгээр нь байгаль орчинд ээлтэй, усан онгоцноос гаргаж буй бохирдуулагч бодис нь бага буюу үр дүнтэй устгаж чаддаг;
Хоёр. Тэдгээр нь эрчим хүчний хэмнэлттэй, хөлөг онгоцны эрчим хүчний үр ашгийн түвшин өндөр, ашиглалтын хувьд илүү эрчим хүч хэмнэдэг;
Гурав. Технологийн хувьд дэвшилтэт бөгөөд хөлөг онгоцны ногоон түвшинг сайжруулахын тулд ихэвчлэн техникийн хэрэгсэл, эсвэл цэвэр эрчим хүч ашигладаг;
Аж үйлдвэр, мэдээллийн технологийн яамны тоо баримтаас үзвэл, 2023 онд Хятадын усан онгоцны үйлдвэрлэлийн ногоон өөрчлөлт бүх талаар хурдасчээ. LNG болон метанолоор ажилладаг ногоон хөлөг онгоцны захиалга хурдацтай өсч, аммиакийн түлшний нөөц, устөрөгчийн түлшний аккумулятор зэрэг нүүрстөрөгчгүй хөлөг онгоцны захиалга шинэ ногоон хөдөлгүүртэй хөлөг онгоцны захиалгын олон улсад эзлэх байдал 57 хувьд хүрчээ.
Энэ чиг хандлага энэ онд ч үргэлжилсэн. Кларксоны мэдээллээс харахад энэ оны нэгдүгээр сард дэлхийн хэмжээнд 4.6 сая тонн нийт даацтай 96 шинэ хөлөг онгоцны захиалга ирснээс 2.8 сая тонн нийт даацтай 59 хөлөг онгоц өөр түлшээр ажилладаг хөлөг онгоц байсан нь 60.8 хувийг эзэлж байна. Эдгээр өөр түлшний шинэ хөлөг онгоцны захиалгын дийлэнх хувийг Хятадын усан онгоцны үйлдвэрүүд хариуцаж байгаа юм. Нийт 27 хөлөг онгоц 1.01 сая CGT (засварласан нийт тонн) бөгөөд энэ нь 2024 оны 01-р сард CGT-д суурилсан өөр түлшний шинэ хөлөг онгоцны захиалгын 52 хувийг эзэлж, бусад өрсөлдөгчдөөс хол түрүүлсэн. 1.01 сая CGT бүхий шинэ өөр түлшээр ажилладаг хөлөг онгоцны 27 захиалгын дотор 760,000 CGT-ийн бүхий метанолын хос түлшээр ажилладаг 19 хөлөг онгоц,    250,000 CGT-ийн бүхий LNG хос түлшээр ажилладаг найман хөлөг онгоц байна.
Өнөөдрийн байдлаар Хятадын усан онгоцны үйлдвэрлэлийн ногоон, ухаалаг хөгжлийн тод цэг гэж тодорхойлж болно:
- Ногоон хөлөг онгоцны захиалга тасралтгүй нэмэгдэж байна. Хятадын төрийн өмчит хөлөг онгоцны корпорацийн Чиндао Бэйхай хөлөг онгоцны үйлдвэр хариуцсан холбогдох хүн сэтгүүлчдэд хандан:
- Энэ оноос хойш Японы Мицуи Лайнз, Сингапурын Зүүн Номхон далайн тээврийн компани, Бельгийн CMB зэрэг далайн тээврийн аварга компаниуд Бэйхайдусан онгоц үйлдвэрлэх захиалгаа дараалан өгсөн байна. Мөн 210,000 тоннын багтаамжтай LNG хос түлшээр ажилладаг гурван хөлөг онгоц, 210,000 тонн аммиакийн нөөцтэй задгай тээвэрлэгч 14, маш том хэмжээний нефть тээвэрлэгч 2 хөлөг онгоцонд гарын үсэг зурж, хүчин төгөлдөр болсон.
- Ногоон өөрчлөлтийн томоохон төслүүд ар араасаа эхэлж байна. Шанхайн COSCO Shipping Heavy Industry нь 13,800 TEU хоёр ба 20,000 TEU багтаамжтай хоёр чингэлэг хөлөг онгоцонд метанолын хос түлшний өөрчлөлтийн төслийг хэрэгжүүлэхийн тулд EPC төслийн ерөнхий гэрээний аргыг хэрэгжүүлсэн. Энэ нь үндсэн хөдөлгүүр болон туслах хөдөлгүүрт зориулсан дэлхийн анхны хос түлшний өөрчлөлтийн төсөл юм.
- Инновацийн судалгаа, хөгжлийн чадавхи шинэ түвшинд хүрсэн. Хятадын усан онгоцны үйлдвэрлэлийн корпорацийн Шанхай хотын усан онгоцны тоног төхөөрөмжийн судалгааны хүрээлэнгийн бие даан боловсруулсан үндсэн бүтээгдэхүүнүүд нь шинэ үеийн батерейны багц болон цэвэр батерейгаар ажилладаг усан онгоцны эрчим хүчний удирдлагын системүүд нь Хятадын Ангиллын Нийгэмлэгээс (CCS) гэрчилгээ авсан. Улмаар эрчим хүчний шинэ системд илүү их багтаамжтай хангаж, батерейны ашиглалтын хугацаа болон бусад сонголтуудтай болсон байна.
- Эрэлт нийлүүлэлтийн орчин дахь шинэ өөрчлөлтүүдтэй хамт ногоон байгууламж нь дэлхийн хөлөг онгоцны үйлдвэрлэлийн гол чиг хандлага болж байна гэж Хятадын Усан онгоцны үйлдвэрлэлийн холбооны Статистик мэдээллийн газрын дэд захирал Цао Бо дүгнэв. Тээвэрлэлтийн ялгарлыг бууруулах шинэ нөхцөл байдал, анхдагч хөлөг онгоцны эзэд болон үндсэн усан онгоцны үйлдвэрүүд, эрчим хүчний аварга том компаниуд олон төрлийн шийдлүүдийг удирдан чиглүүлж, хангах, эсвэл зохион байгуулж эхэлсэн. Эрчим хүчний хэмнэлттэй, байгаль орчинд ээлтэй хөлөг онгоцны төрлүүд, метанол /аммиак/ эрлийз, нүүрстөрөгчийг барих зэрэг төрөл бүрийн эрчим хүчний хэлбэрүүд болон нүүрстөрөгч багатай, тэг нүүрстөрөгчтэй, сөрөг нүүрстөрөгчтэй бусад технологиуд аажмаар боловсорч гүйцсэн, эсвэл арилжааны явцыг хурдасгаж байна.
- Усан онгоцны амьдралын мөчлөгийн туршид хорт утааг багасгахыг зорьж, өөр түлш, эрчим хүч хэмнэх шинэ технологийг ашиглах нь шинэ хөлөг онгоцны гол сонголт болсон гэж Цао Бо хэлэв.
- Хүлэмжийн хийн ялгарлыг бууруулах дүрмийн дагуу усан онгоцны шинэ захиалгад байгаа хөлөг онгоцууд ашиглалтад орсон, эсвэл ашиглахад бэлтгэгдсэн, альтернатив түлш ашиглах боломжтой. Түүнчлэн захиалгын дөрөвний нэг орчим нь нэг буюу хэд хэдэн эрчим хүч хэмнэх технологи ашигладаг.
Эрчимтэй "ногоон" бүтээн байгуулалт
   Усан онгоцны үйлдвэр, тээврийн компаниуд яагаад ногоон эрчим хүч рүү анхаарлаа хандуулж байна вэ?
Нэг талаас усан онгоцыг ногоон өөрчлөлттэй болгох нь далайн утааг багасгахад үр дүнтэй туслах юм.
- Өнөөдрийн байдлаар дэлхийн худалдааны нийт хэмжээ 80 гаруй хувийг тээвэрлэж байгаа бөгөөд ногоон, бага нүүрстөрөгч нь далайн тээврийн салбарын хөгжилд зайлшгүй чиг хандлага болж байна гэж Далайн аюулгүй байдлын албаны холбогдох албаны хүн хэлэв. Тээврийн албанаас мэдээлснээр Олон улсын далайн байгууллага өнгөрсөн оны 07-р сард шинэ хөлөг онгоцыг хүлээн авч, хүлэмжийн хийн ялгаралтыг бууруулах стратеги нь 2050 он гэхэд олон улсын тээвэрлэлтээс хүлэмжийн хийн ялгарлыг цэвэр тэг болгох алсын харааг санал болгож байна. Ногоон өөр түлш ашиглах нь хорт утааг бууруулах чухал арга зам юм.
Нөгөө талаар хөлөг онгоцыг ногоон өөрчлөлттэй болгох нь зорчигч болон ачааны хөлөг онгоцны шинэчлэлийг үр дүнтэй дэмжих болно.
- Зорчигч, ачаа тээврийн чухал тээвэрлэгчийн хувьд ногоон хөлөг онгоцыг хөгжүүлэх нь хуучин хөлөг онгоцыг арилгах, шинэчлэх ажлыг түргэтгэх, боомтуудад ногоон туслах байгууламж барих ажлыг ахиулах, усан тээврийн байгууламжийн стандартыг сайжруулахад чухал үүрэг гүйцэтгэдэг гэж Зам тээврийн яамны Усан тээврийн товчоо хариуцсан хүн хэлэв.
- Усан тээвэр нь өөрөө ногоон болон нүүрстөрөгчийн хийн агууламж багатай харьцангуй давуу талтай. Тухайлбал тээврийн том хүчин чадал, бохирдол багатай, эрчим хүч бага зарцуулдаг. Усан онгоцууд усан тээврийн салбарын тээврийн гол хэрэгсэл байдаг тул тэдгээрийн ногоон байгууламжийг сайжруулах нь цаашид энэ давуу талаа онцлох болно.
Ногоон хөлөг онгоц нь зөвхөн хүч чадалд төдийгүй, зураг төсөл, барилгын бүх салбарт тусгагдсан байдаг.
Усан онгоцны үйлдвэрлэл нь найман үндсэн холбоос, эд ангиас эхлээд бэлэн хөлөг онгоц хүртэлх 1000 гаруй процессыг хамарсан асар том бөгөөд нарийн төвөгтэй төсөл юм. Хятадын төрийн хөлөг онгоцны корпорац Гуанжөү хөлөг онгоцны олон улсын хөлөг онгоцны уламжлалт үйлдвэрлэлийн салбар нь одоо илүү ухаалаг, илүү үр ашигтай, эрчим хүч хэмнэдэг болсон.
- Дижитал өөрчлөлтөөр дамжуулан бид "робот" болон уламжлалт үйлдвэрлэлийн ажилчдыг нэгэн зэрэг ажиллуулж, ажлын үр ашгийг эрс дээшлүүлж чадна гэж Гуанжөү усан онгоцны үйлдвэрийг хариуцсан холбогдох албаны хүн танилцууллаа.  Тэрээр:
- Гуанжөү хөлөг онгоц барих олон улсын усан онгоцны сегментчлэлийн "Дижитал оюун ухаан"-ыг жишээ болгон авч үзвэл, нийлүүлэлтийн шугам бүхэлдээ аварга том hull "Thin Plate Сегментацийн хэвлэгчтэй" тэнцэнэ. Энэ нь өдөрт 4.5 хуудас сегментийг "хэвлэж" чадна. Энэ нь уламжлалт үйлдвэрлэлийн аргаас гурав дахин их юм. Цех бүхэлдээ 200 гаруй хүний бүрэлдэхүүнтэй байсныг 50 орчим хүн болгон цомхотгож, хүн хүч хэмнэхээс гадна үйл явцын чанарыг сайжруулсан.
Мөн усан онгоцны үйлдвэрлэлийн үр ашгийг дээшлүүлж байгаа нь Beihai Shipbuilding юм. Хаврын баяраас өмнө Хойд тэнгисийн хөлөг онгоцны үйлдвэрээс Францын CMA CGM группт нийлүүлсэн 5500TEU чингэлэг хөлөг онгоцыг жишээ болгон авч үзэхэд нийт урт нь 255 метр, өргөн нь 40 метр, гүн нь 22 метр болон 5,598 стандартын чингэлэг тээвэрлэх хүчин чадал нь олон зуун холбогдох байгууллагуудыг хамардаг.
“CMA CGM ийм өндөр технологитой, өндөр хүндрэлтэй, нэмүү өртөг өндөртэй 10 хөлөг онгоцны захиалга өгсний дотор хүргүүлсэн нэг хөлөг онгоцноос гадна бусад есөн хөлөг онгоцыг багцлан нэгэн зэрэг барьж байгаа нь дижитал хөлөг онгоцны үйлдвэрлэл, нарийн ширийн үйлдвэрлэлийн түвшинг харуулсан том шалгуур юм". Бэйхай усан онгоцны үйлдвэрлэлийг хариуцсан албаны хүний хэлснээр:
- Тээвэрлэлтийн нарийн хуваарьтай тулгарсан сорилтуудын өмнө Бэйхай усан онгоцны үйлдвэрлэл нь уламжлалт барилгын техниктэй харьцуулахад том хэмжээний цагариган хэсэг барих аргад ахиц дэвшил гаргасан. Түүнчлэн зогсоолын талбайн ашиглалтын түвшин, үе шат бүрийн бүрэн бүтэн байдал, мөн зогсоол дахь ачааллыг бууруулах, усан онгоцны зогсоол дахь барилгын ажлын хугацааг богиносгодог. "Усан онгоц бүтээх нь ‘барилгын блок’-той адил юм. Бид хөлөг онгоцны эзэмшигчийн хэрэгцээ шаардлагад нийцүүлж "өөрчлөн", хөлөг онгоцны сегмент бүрийг газар дээр нь барьж дуусган, эцэст нь их биеийг хаах үйл явцыг гүйцэтгэдэг. Ингэснээр хөлөг онгоц болон туслах тоног төхөөрөмжийн нийт үйлдвэрлэл, нийлүүлэлтийг ихээхэн богиносгодог".
Nantong COSCO Shipping Lines-ийн гурав дахь хос түлшний өөрчлөлтийн төсөл. Гэрэл зургийг Xu Congjun(Ард түмний хараа)
Ажилчид үйлдвэрлэлийн шугамыг шалгаж байна. Гэрэл зургийг Ван Ган (Ард түмний хараа)
Зохиогч:
/Кун Дечень
Найруулагч:
Ш.ЦОГЗОЛМАА
Эх сурвалж:
СМТ
скачать dle 12.0

Next Post

Шинэ мэдээ